<h2>.: مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی :.</h2><span></span>
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
موضوعات
تبلیغات
تبلیغات
۸ آذر ۱۳۹۴
تجربه مربی : لطفا مراقب فیلمبرداران حرفه ای باشید...

لطفا مراقب فیلمبرداران حرفه ای باشید...

- فرزندم کتابش را باز می کند ساعت ها به او خیره می شود ولی هرگز در امتحانات نمره خوبی نمی آورد!! - فرزندم معمولا در خودش است و خیلی کم با دیگران صحبت می کند!! - نوجوان ما شب ها تا دیر وقت بیدار است و حتی زمانی که در رختخواب است دقایق زیادی طول می کشد تا او خوابش ببرد.... حتما شما هم از این دست عبارات را زیاد شنیدید. با رسیدن نوجوانان به سن بلوغ این مشکلات تا حدودی طبیعی است اما مشکل از آنجا آغاز می شود که ما با ندانستن یک نکته کمک زیادی به اوج گرفتن این مشکل می کنیم: بسیاری از اوقات افرادی که با نوجوانان بر خورد دارند و وظیفه سنگین تربیت آن ها را به دوش می کشند ( پدر – مادر و مربی ) از این نکته مهم غافلند که نوجوانان تماشاگران خوبی نیستند ، بلکه فیلمبرداران خوبی هستند. به عبارت دیگر آنان در حضور خانواده و یا مربی بیشتر ترجیح می دهند فیلمبرداران خوبی باشند تا تماشاگر.

بسیاری از تصاویر و فیلم هایی که ما در جمع خانواده می بینیم ممکن است وسیله ای برای پریشان فکری نوجوانمان در تنهایی باشد. گاهی به اولیا محترم توصیه می شود که در رفت و آمدهای خانوادگی به رعایت حجاب یا تماشای کانال های ماهواره ای توجه ویژه ای کنید اما معمولا پاسخی که شنیده می شود این است ( پسر یا دختر ما بسیار چشم پاک است و هرگز ندیدیم که او به طرز مشکوکی به فیلم های ماهواره ای و یا وضعیت حجاب نادرست برخی از اقوام نگاه کند) ؛ در پاسخ باید گفت حرف شما کاملا صحیح است زیرا فرزند شما که در سن بلوغ قرار دارد به طرز فوق العاده ای زیرک است و بهتر می داند تا از تصاویر موجود فیلمبرداری کند تا آن را تماشا کرده و حساسیت شما را بر انگیزد.

به قول روانشناسان : فیلمبرداری در جمع و تماشا در خلوت!!!

باید؛ همراه با داشتن حسن ظن و بدگمان نبودن به فرزندمان ، حواسمان به این باشد که خلوت او را پریشان نکنیم. طبق نظر سنجی که از دانش آموزان شده است مهمترین زمان هایی که آنان فکر درگیری دارند به این صورت است: 1- هنگام مطالعه 2- زمان خواب 3- هنگام تنهایی 4- زمان هایی که والدین مشغول مشاجره هستند 5- زمان امتحان نوجوانان با رسیدن به سن بلوغ از لحاظ جسمی و فکری درگیری هایی دارند که آنان را به اندازه کافی پریشان خاطر و تا حدودی منزوی می کند. ما باید حواسمان باشد که محیط ( داخل خانه – خارج خانه – و یا حتی اردوها و استخرها ) به گونه ای نباشد که برای وی محرک بوده و آنان را از نظر فکری اذیت کند. اگر در محیطی قرار داریم که مناسب نوجوانمان نیست به این فکر نکنیم که (نوجوانمان حواسش نیست یا سرش به کار خودش است) بلکه بدانیم او بدون ِ اینکه بخواهد مشغول فیلمبرداری از این محیط است.

باز هم تاکید می شود حسن ظن داشته باشیم و بعد از خواندن این مطلب دنبال مچ گیری از متربی یا فرزندمان نبوده بلکه در کنار این حسن ظن ؛ محیط آرام ، معنوی و دور از موارد محرک را برای دلبندانمان آماده کنیم.

جایی خواندم زنان موقع گریه با دست جلوی دهانشان را می گیرند و مردان موقع گریه جلوی چشمانشان را؛ انگار هر دو می دانند از کجا ضربه می خورند و کجا آغاز گناهانشان است.

... باتشکر از جناب آقای حمیدرضا اصفهانی مقدم ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان
نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتـــر شدنِ کارِ مربـــی به ما انتقال دهید.
محتوا و مطالـــب فرهنـگی - تربیــتی خود را حتــماً برای ما ارسال نمایید.
رونوشت (کپی) از مطالب تارنمای مربی ترجیحاً با قید منبع آزاد است.
استفاده تجاری از مطالب این تارنما مجاز نبوده و منوط به اجازه ما می باشد.
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
|
www.morabbee.ir
ارتباط با ما: ۰۹۱۹۶۲۲۵۹۳۴

ابزار رایگان وبلاگ

رایانامه (ایمیل) خود را وارد نمایید: