<h2>.: مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی :.</h2><span></span>
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
موضوعات
تبلیغات
تبلیغات
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
تجربه مربی | کتاب تو سفر

بسم الله الرحمن الرحیم

" یک تجربه‌ی خوب "

💠وقتی که داشتم ساک سفر را می‌بستم به همه چیزی فکر می‌کردم به جز این یکی.آخه تو اردوی مشهد اونم وقتی داری ۸۰ تا دانش آموز رو مشهد می‌بری مگه میشه براشون کتاب خوند و اونام بشینند همین طور گوش کنند؟


قرار بود تو اردو از خاطرات شهید سید مجتبی علمدار تعریف کنیم و به نیت این شهید سه روزی رو که تو مشهد هستیم، زیارت عاشورا بخوانیم.آخه با توسل به همین شهید بود که اردوی مشهد ما با اون همه مشکل جور شد.

وقتی رفتم سراغ قفسه کتاب هام که کتاب #علمدار را بیاورم چشمم خورد به این کتاب و گفتم اینم ببرم.شاید به درد خورد.اما خودم هم احتمال نمی‌دادم برا بچه ها جذاب باشه.کی میگه تاریخ آمریکا برا بچه های پنجم تا هشتم جذابه؟

اما کتاب رو بردم دیگه.اصلا خودم می‌خواستم بخونمش.


اردو خیلی خوب برگزار شد و همه راضی بودند.موقع برگشتن تو مسیر وقتی دیدم همه از خستگی اردو که تو تنشون مونده دارن می‌خوابن گفتم الان وقتشه.


رفتم بین بچه ها و یه مقدمه کوچیک و شروع کردم برا اونایی که دور خودم بودند با یه لحن جذاب و طنز، کتاب #تاریخ_مستطاب_آمریکا رو برا بچه ها خوندن.


نتیجه‌اش برای من خیلی جالب بود. بچه ها داشتن با دقت گوش می‌کردن و خیلی ها جاشون رو عوض کردن تا توی این جمع خوانی کتاب حاضر باشند.دیگه جای بیشتر نداشتیم که بقیه هم ببایند.نزدیک یک ساعت داشتم با صدای بلند کتاب رو می‌خوندم و بقیه هم گوش می‌دادن.


وقتی که جمع خوانی این طرف تموم شد بچه هایی که جاشون نشده بود تا بیان کلی درخواست کردن که برا ما هم بخونید و هر چی من گفتم که صدام دیگه در نمیاد کارگر نیافتاد و همون یک ساعت رو دوباره برا اونا هم  خوندم.


با خودم حساب کردم که این کتاب، چقدر ارزش و پتانسیل بیشتر کار کردن رو داره و من تا الآن ازش غافل بودم.💠

.....................

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا

نوشته دکتر محمد صادق کوشکی

و با طراحی کاریکاتور مازیار بیژنی

.....................

🛑 ذکر نکاتی چند:


✅ تاریخ مستطاب آمریکا روایتی طنز از تاریخ ایالات متحده است که کاریکاتور های جذاب آن، به شیرینی آن افزوده است.

اما هیچ رنگی نمی‌تواند سیاهی تاریخ ننگین ایالات متحده را بپوشاند. لذا هنگامی که کتاب را می‌خواندم بچه ها لبخند می‌زدند، اما لبخندی که از سر درد بود و عمق فجایع اتفاق افتاده به دست آمریکایی ها قلب آنها را عمیقا به درد می‌آورد.

✅ از لحاظ تربیتی، بیان چنین مطالبی کاملا ضروری است. متربی های ما در مجموعه های فرهنگی و در فضای انقلاب اسلامی زیاد مرگ بر آمریکا را شنیده اند. بیان این مطالب علت دشمنی ما با ایالات متحده را اشکار می‌کند. پس از مطالعه این کتاب در بچه ها یک حس نفرت از آمریکا، به علت ارتکاب این همه جنایت به وجود آمد.

✅ این کتاب در سه بخش آمریکا و خودش(تاریخ داخلی آمریکا)، آمریکا و ما(جنایات و اعمال آمریکا در ایران)، و آمریکا و دیگران(اعمال آمریکا در دیگر کشور ها) بیان شده که هر یک جذابیت های خاص خودش را دارد.

✅ در جمع خوانی این کتاب برای بچه ها سعی داشته باشید که حتما لحن بیان شما هم طنز باشد تا طنز قلم نویسنده به خوبی منتقل شود.

✅ مطالب این کتاب برای دانش آموزان ششم به بالا مناسب می‌باشد.

✅ وجود کاریکاتور های جذاب، از جمله نکات قوت این کتاب است.سعی کنید هر مطلب را که می‌خوانید کاریکاتور های آن را به بچه ها نشان دهید.

✅ علاوه بر جذابیت کتاب عوامل دیگری در موفقیت این تجربه بنده نیر نقش داشتند.عواملی همچون:

۱) فضای حاکم بر برگشت از اردو و جاده و مسیر طولانی بازگشت از مشهد باعث شد تا همه‌ی توجه متربی ها به داستان خواندن من باشد.

۲) لحن بیان طنز

۳) استقبالی که آن اولین متربی هایی که برایشان این کتاب را می‌خواندم از کتاب کردند باعث شد تا بقیه هم به شنیدن آن مشتاق شوند.


در صورتی که قصد جمع خوانی این کتاب را دارید سعی کنید این عوامل را ایجاد کنید.


وَ مِنَ اللهِ التَوفیق

#ارسالی_مخاطبین

..........................

✅ کانال #مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی:

🆔 @morabbee_ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان
نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتـــر شدنِ کارِ مربـــی به ما انتقال دهید.
محتوا و مطالـــب فرهنـگی - تربیــتی خود را حتــماً برای ما ارسال نمایید.
رونوشت (کپی) از مطالب تارنمای مربی ترجیحاً با قید منبع آزاد است.
استفاده تجاری از مطالب این تارنما مجاز نبوده و منوط به اجازه ما می باشد.
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
|
www.morabbee.ir
ارتباط با ما: ۰۹۱۹۶۲۲۵۹۳۴

ابزار رایگان وبلاگ

رایانامه (ایمیل) خود را وارد نمایید: